More
    Strona głównaPublicystykaMaciej Janowski lepszy niż Bartosz Zmarzlik

    Maciej Janowski lepszy niż Bartosz Zmarzlik

    -

    Dzisiaj w duńskim Vojens zaplanowano kolejną odsłonę walki o tytuł indywidualnego mistrza świata. Będziemy obserwować, analizować i kibicować. Ale teraz nie o tym, co może zdarzyć się w stolicy duńskiego speedwaya. Wzięliśmy pod lupę temat lekki ze świata mediów społecznościowych. Przejrzeliśmy social media kilkunastu czołowych żużlowców w Polsce i na świecie. Na tapetę wrzuciliśmy Facebook.

    W Polsce na Facebooku sporym zainteresowaniem cieszy się działalność Macieja Janowskiego, który posiada 62 tysiące tzw. followersów. Gdyby tylko po liczbie followersów oceniać popularność żużlowców, to Janowski ma ich więcej niż na przykład dwukrotny mistrz świata Bartosz Zmarzlik (52 tysiące).

    (fot. Magazyn Żużel /Mariusz Cwojda) W mediach społecznościowych Maciej Janowski jest lepszy od Bartosza Zmarzlika. A na torze?

    Trzeci z naszych uczestników w żużlowej elicie – Krzysztof Kasprzak zaniechał działalności internetowej, stąd jego słabsze wyniki w sieci w ostatnim czasie. Ostatnią aktualizację wprowadził w grudniu 2018 roku, czyli prawie trzy lata temu. Ale zawodnik może doszedł do wniosku, że popularność w sieci, zasięgi, komentarze i niestety, pojawiający się hejt w niczym nie nie pomaga – wręcz przeciwnie. Konto facebookowe Kasprzaka śledzi, a może śledziło (skoro nie jest aktualizowane) – 9084 followersów.

    Zawodnicy, którzy mają czym się pochwalić – chodzi o wyniki sportowe – mają wymierne przełożenie na wyniki w sieci. Oprócz Janowskiego i Zmarzlika, popularnością cieszy się konto Patryka Dudka (47.532 followersów), Janusza Kołodzieja (30 tysięcy). I podobnie jest u zagranicznych gwiazd – Tai Woffinden (86.788), Emil Sajfutdinow (61.925), Martin Vaculik (41.885).

    Może wyniki, które przybliżyliśmy o niczym specjalnym nie świadczą i sportowcom nie zapewnią medali i pucharów, ale w dzisiejszych czasach budowanie marki, prezentacja wizerunku, dbałość o kibica, który chce być blisko swojego idola, mają sens i stanowią narzędzie działalności.

    Reklama

    Jakie jest Wasze zdanie na ten temat: żużlowcy w świecie mediów, w sieci internetowej, ich zaangażowanie na facebooku (o innych mediach typu Instagram, Twitter, Tik-Tok też bedziemy informować) – jak oceniacie, potrzebne czy zbyteczne, jakie macie uwagi i sugestie. Zapraszamy do dyskusji. Czekamy na wasze opinie w komentarzach na Facebooku.

    Reklama
    - Advertisment -

    Must Read

    Rozpędzony Motor Lublin jedzie po mistrzostwo Polski

    Kolejny przystanek - Leszno - lublinianie zaliczyli z przytupem. Motor Lublin jako jedyna zespół w PGE Ekstralidze pozostaje niepokonany. Wczoraj na "Smoku" zwyciężył 47:43.Tropikalny...