Zamknij

Czym jest outsourcing informatyczny?

art. sponsorowany + 14:24, 19.08.2024 Aktualizacja: 14:24, 19.08.2024

Outsourcing informatyczny to strategia, która zyskuje coraz większą popularność wśród firm zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Na tę usługę warto zdecydować się zwłaszcza w Warszawie, gdzie rynek usług informatycznych prężnie się rozwija i wiele przedsiębiorstw decyduje się na współpracę z zewnętrznymi firmami informatycznymi w celu zmniejszenia kosztów oraz zwiększenia efektywności firmy. W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest outsourcing IT i jakie korzyści przynosi?

Co to jest outsourcing informatyczny?

Outsourcing IT to usługa polegająca na tym, że przedsiębiorstwo zleca wykonanie usług informatycznych zewnętrznemu dostawcy, czyli firmie informatycznej. Usługa ta może obejmować różne kwestie związane z działaniem informatycznym, takie jak np. zarządzanie infrastrukturą IT, instalacja oprogramowania, tworzenie dedykowanych aplikacji, wsparcie techniczne, dbanie o bezpieczeństwo danych czy też usługi cloud computing. Dzięki outsourcingowi pracownicy danej firmy mogą skupić się na swojej codziennej pracy i nie martwić się problemami związanymi z technologią.

Dlaczego warto zainwestować w outsourcing IT?

  • zmniejszenie kosztów

Outsourcing umożliwia znaczną redukcję kosztów. Dzięki niemu nie trzeba zatrudniać specjalistów na stałe – przedsiębiorstwa mogą korzystać z usług na zasadzie wynajmu. Oznacza to, że korzystając z tej usługi można wyeliminować koszty związane z rekrutacją, szkoleniem oraz utrzymywaniem pracowników.

  • dostęp do specjalistycznej wiedzy

Warszawa to siedziba wielu firm informatycznych, które oferują współpracę z wykwalifikowanymi specjalistami z różnych dziedzin informatycznych. Outsourcing IT pozwala więc korzystać z wiedzy różnych ekspertów, którzy są na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami bez względu na to, czego dokładnie te nowinki dotyczą.

  • elastyczność usług

Zewnętrzna firma informatyczna działa elastycznie. Oznacza to, że szybko dostosowuje się do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa. W przypadku, kiedy nagle potrzebny jest specjalista z innej niż zwykle dziedziny IT lub potrzeba więcej ekspertów do jakiegoś działania – firma po prostu angażuje dodatkowe osoby, co pozwala na szybkie dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się rynku.

Rodzaje outsourcingu informatycznego

W zależności od potrzeb przedsiębiorstw, wyróżnia się:

  • outsourcing infrastruktury IT

Dotyczy zarządzania sieciami komputerowymi, oprogramowaniem i sprzętem. Firmy mogą zdecydować się na zarządzania bazami danych, serwerami, ale również np. zabezpieczeniami itd.

  • outsourcing aplikacji

Skupia się na tworzeniu, rozwijaniu, utrzymywaniu i wsparciu technicznym aplikacji. Przykładem może być tworzenie specjalnego oprogramowania dostosowanego do potrzeb firmy klienta.

  • outsourcing wsparcia technicznego

Przedsiębiorstwa mogą również zlecić wsparcie techniczne dla swoich pracowników lub klientów, na przykład za pomocą czatów lub przez infolinię.

Jak wybrać dostawcę usług IT w Warszawie?

Wybór odpowiedniego dostawcy usług, takich jak outsourcing IT Warszawa, to niezwykle ważna decyzja, która może wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Warto przed podjęciem współpracy wziąć pod uwagę kilka czynników, takich jak:

  • doświadczenie i opinie innych klientów

Najlepiej sprawdzić, jak długo dana firma IT działa na rynku i jakie ma opinie. W Warszawie można znaleźć wiele firm, które oferują takie usługi, warto więc dokładnie je sprawdzić, a w razie wątpliwości również poprosić o portfolio wcześniejszych klientów.

  • zakres usług

Warto upewnić się również, że dany dostawca proponuje usługi odpowiadające potrzebom firmy. Dużym atutem jest również elastyczność w dostosowywaniu oferty do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa i rynku.

  • bezpieczeństwo danych

Firma IT może zajmować się także wdrażaniem procedur dotyczących bezpieczeństwa danych. Warto w tym przypadku zwrócić uwagę, czy dostawca posiada certyfikaty dot. bezpieczeństwa i jakie standardy stosuje się na co dzień.

  • wsparcie i komunikacja

Warto się również upewnić, czy dostawca zapewnia szybkie wsparcie techniczne i jest dostępny w razie nagłej potrzeby.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%