Szwedzka liga żużlowa, która jest uważana za drugą, po lidze polskiej, pod względem atrakcyjności i obsady zawodników pozyskała strategicznego sponsora. Szwedzki speedway będzie sponsorowała firma Bauhaus, która od lat angażuje swoje środki w sport żużlowy. Dotychczasowa Elitserien będzie teraz nazywać się Bauhaus-ligan.
Bauhaus przez lata był sponsorem m. in. żużlowca Andreasa Jonssona, wspierał reprezentację szwedzki i wybrane turnieje. Umowa Elit Spedway Sweden (ESS) z firmą BAUHAUS obowiązuje do końca 2020 roku.
- Czuję dumę i szczęście. To dlatego, że mogę sprowadzić tak dużą firmę jaką jest BAUHAUS jako głównego partnera szwedzkiej Elitserien na sezon 2020. Umowa zawarliśmy na rok czasu z opcją przedłużenia. Dzięki temu na pewno zwiększy się zainteresowanie szwedzkimi rozgrywkami - pisze menadżer do spraw marketingu w Elit Speedway Sweden Mikael Teurnberg w komunikacie prasowym, który trafił do naszej redakcji.
Władze szwedzkiej ligi po zawarciu umowy sponsorskiej mają nadzieję na zwiększenie popularności żużla nie tyko w kraju, ale również w całej Skandynawii. Następnym krokiem będą telewizyjne transmisje. Mają one w dużym stopniu zwiększyć siłę speedwaya w kraju Trzech Koron. Mają też potem sprawić, że szwedzki żużel zyska kolejnych sponsorów do szwedzkiej ligi.
Odnotujmy, że w lidze szwedzkiej startuje duża część polskich żużlowców oraz prawie cała czołówka światowa. Szwedzki żużel ustępują jednak polskiej lidze organizacyjnie i przede wszystkim możliwościami finansowymi. Budżety polskich klubów są zdecydowanie większe od zasobów i możliwości finansowych klubów w Bauhaus-ligan. Liga szwedzka wystartuje 5 maja. W inauguracyjnej kolejce spotkają się: Piraterna Motala - Lejonen Gislaved, Vetlanda Speedway - Masarna Avesta, Indianerna Kumala - Västervik Speedway, Smederna Eskilstuna - Dackarna Målilla). Zakończenie rundy zasadniczej zaplanowano na 25 sierpnia.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz