Ekstraliga Żużlowa zleciła badanie opon Anlas i Mitas celem sprawdzenia parametrów zgodnych z regulaminem FIM (Światowa Federacja Motocyklowa). Badania przeprowadzono w ośrodku badawczo - rozwojowym przemysłu oponiarskiego. Sprawdzano twardość opon w określonych warunkach.
Po dwóch meczach 9. rundy PGE Ekstraligi zabezpieczono opony używane przez zawodników, startujących w meczach eWinner Apator Toruń - Betard Sparta Wrocław i Fogo Unia Leszno - Eltrox Włókniarz Częstochowa. Do badania przekazano również nowe opony, by wyniki były ze wszech miar rzetelne. Ekstraliga Żużlowa dysponuje wynikami badań laboratoryjnych. Okazało się, że obie marki, czyli Anlas i Mitas z homologacją FIM ważną w 2021 roku są porównywalne - twardości gumy w ujęciu średnim w tzw. skali Shore`a są do siebie bardzo zbliżone, co oddaliło wszelkie podejrzenia, które w ostatnim czasie pojawiły się w środkach masowego przekazu i w komentarzach.
(fot. Magazyn Żużel/Mariusz Cwojda) Przebadano opony czterech drużyn
Badanie polegało na zmierzeniu twardości gumy poprzez założenie opony na obręczy, przy ciśnieniu 1 bara, w temperaturze około 20 stopni Celsjusza na środkowych klockach bieżnika, w czterech miejscach, obracając koło o 90 stopni oraz po dwóch pomiarach na bokach opony. W sumie dla każdej opony wykonano 8 testów jej twardości. W związku z faktem, że zarówno opony firmy Anlas, jak i Mitas, zgodnie z przeprowadzonym badaniem i jego wynikami, nieznacznie odbiegają od norm przyjętych w homologacjach FIM na sezon 2021 (występuje niższa wartość twardości opony w skali Shore`a), Ekstraliga Żużlowa zwróci się do Polskiego Związku Motorowego w celu skierowania sprawy do wyjaśnienia w FIM.
Do momentu podjęcia decyzji przez podmiot nadający homologację, czyli FIM, opony obu producentów mogą być używane w rozgrywkach PGE Ekstraligi.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz