Strona główna Aktualności Zakazana reklama dla młodych żużlowców

Zakazana reklama dla młodych żużlowców

-

Niepełnoletni sportowcy w Polsce mają zakaz reklamy firm bukmacherskich. Zakaz ten dotyczy również młodych żużlowców. Powinni o tym pamiętać na przykład, kiedy zagospodarowują na swoich kombinezonach miejsca na reklamy.

Firmy bukmacherskie coraz mocniej wkraczają w świat żużla. Ich reklamy pojawiają się na stadionach, na kombinezonach zawodników, na koszulkach, w programach zawodów itp. Włókniarz Częstochowa w ubiegłym roku pozyskał tytularnego sponsora z branży bukmacherskiej.  Cytując klasyka: co nie jest zabronione, jest dozwolone. A reklama, wiadomo, dostarcza pieniędzy.

My jednak chcieliśmy zwrócić uwagę, a raczej przypomnieć, że niepełnoletni sportowcy w Polsce nie mogą reklamować zakładów bukmacherskich. Kluby i sportowcy muszą tego pilnować i przestrzegać. Taki sam zakaz obowiązuje w przypadku udziału niepełnoletnich w typowaniu wyników wydarzeń sportowych.

” W Polsce tylko osoby, które ukończyły 18. rok życia, mają prawo do obstawiania wydarzeń sportowych – zarówno w punktach naziemnych, jak i przez internet. Bez względu na to, czy „osiemnastkę” masz za miesiąc czy dwa dni, dopóki jej nie przeżyjesz, nie masz możliwości typowania spotkań. Ustawodawca nakłada na Zakłady Bukmacherskie +18 mnóstwo obowiązków względem ochrony osób niepełnoletnich” – dostaliśmy na piśmie odpowiedź w tym temacie od jednego z legalnych zakładów bukmacherskich w Polsce.

Zamiast reklamy hasło

Świeży przykład, to Wisła Kraków. Klub spod Wawelu wspierają zakłady bukmacherskie i ich logo znajduje się na meczowej koszulce. Jest jeden wyjątek. To najmłodszy zawodnik w podstawowej jedenastce “Białej Gwiazdy” – Aleksander Buksa (rocznik 2003) w meczu z Koroną Kielce nie miał reklamy sponsora na swojej koszulce. Zastąpił ją napis”: “Łączy nas pasja”.

Żużlowcy do 18 roku życia również zostali objęci zakazem i nie mogą reklamować “buków”. Już zdarzyło się, że jeden z producentów odzieży sportowej znalazł w zamówieniu umieszczenie logo zakładów bukmacherskich. Zwrócił uwagę młodemu zawodnikowi, żeby uważniej dobierał  swoich sponsorów, bo reklama niektórych jest zabroniona. Temat w porę został wyprostowany. Młodzi żużlowcy, bądźcie czujni i zwracajcie uwagę na regulamin. I na reklamy!

Artur Bielecki

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Musisz przeczytać

Talent był… i go nie ma

Tylko trzech polskich żużlowców - Jerzy Szczakiel, Tomasz Gollob, Bartosz Zmarzlik - dostąpiło zaszczytu, zdobywając tytuł indywidualnego mistrza świata. Czy w historii polskiego speedwaya...